Raudzah's FotoPage

By: Raudzah Arippin

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 5-Jan-2008 08:57 Email | Share | | Bookmark
MelatiKesumaDewi

 


ini pet terbaru kami. nama asal dia patches. tapi telah diberi nama baru, melati kesuma dewi, hihihi

melati adalah spesies landak, tapi bukan macam landak yang boleh tembak-tembak duri pada badan dia tu. spesies ini dipanggil 'hedgehog' (tak tahu la dalam bahasa melayu apa namanya).

hedgehog ni spesies yang solitary (tinggal sorang, tak perlu pasangan). dia cuma mengawan sekali seumur hidup, iaitu pada waktu terbaik usianya 8 bulan. (melati ni umurnya dah setahun). jangka hayat hedgehog ini adalah 4 tahun sahaja.

sangat garang lebih2 lagi pada orang yang dia tak biasa. kalau dah biasa, dah kenal bau, dia ok. bila mood dia baik, dia meleseh-leseh manja kat kita macam kucing. tapi durimu tajam la melati. huhuhu...


Friday, 4-Jan-2008 09:55 Email | Share | | Bookmark
Kakak Aneem



Tasneem, dah nak masuk 5 tahun. Sekejapnya masa berlalu....dah besar dah anak. huhu.


Friday, 14-Dec-2007 05:05 Email | Share | | Bookmark
Banjir di Pahang

pagi-pagi semalam, saya dengan hubby, dR ali dan kavalera pergi jalan-jalan cari banjir. malam sebelum tu, air naik di kawasan sungai isap, dengarnya sebab air pasang besar malam tu. pagi tu masa kami ronda-ronda, air dah surut sikit.

ni antara gambar-gambarnya..





Gambar-gambar di atas, diambil di kawasan sungai isap. orang sungai isap rilek je nampak, dah biasa kot. hehe.. budak-budak pun seronok main2 air. yang tak seronok tu la..yg suka panjat2 besi penghadang kat parit besar tu. bahaya bahaya...



di atas ni banjir di kawasan kg ubai, dah dekat pekan. air naik cepat kat sini. kereta2 semua tak boleh lalu dah. cuba trak bomba, lori2 besar atau 4WD je boleh lepas. tengok tu ada satu kereta proton wira nak tenggelam dah... sian kat tuan dia pergi naik bot selamatkan rumah dia kat dalam, kereta dia tinggal tepi jalan dah nak tenggelam dah.



ini pun mangsa banjir gak. dia pun pelik agaknya orang kecoh2 sampai tak kesah pun dia dah dok luar sarang dah. ekekeke

ada gambar lagi, nanti ek.. bz. huhuhu


Monday, 12-Nov-2007 02:28 Email | Share | | Bookmark
Indahnya Hari Itu



Wednesday, 24-Oct-2007 17:48 Email | Share | | Bookmark
Auni Adriana Airiesh



Ini adalah sesifoto bayi yang pertama untuk TintaCreative. Bayi ini bernama Auni Adriana Airiesh, dilahirkan dalam bulan Ramadhan yang lalu seberat 3.2kg. Ketika gambar ini diambil, auni baru berumur 20 hari. Saya amat teruja dengan sesifoto ini, walaupun tidak ada persiapan dan prop yang begitu rapi. Auni pula mungkin tidak begitu selesa, dan sentiasa meragam ketika gambarnya diambil. Tambah-tambah pula makcik Uda buka habis baju dan seluar dia, hihihi. Auni cuma diam sekejap bila didukung mamanya.

..................................................................................................................................................................

Kemaskini terbaru di TintaCreativePhotography dan Sebuah Blog & JurnalFoto : uDA


Pakej promosi untuk sesifoto+album bayi/kanak-kanak


[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net